6.Mysore-Ooty

It was 7am, we already travelled 12-13 hours. The bus passed Bangalore, a city where we wanted to go to Auroville later on the week. I thought to myself that we could jump off the bus and go “home”, because I didn´t had the feeling of continuing the trip (low energy). 10 minutes after my thought Dora told us, that she wanted to meet her friend in Bangalore anyway, so she hoppen off.

I got sick, when we arrived in Mysore at 10am. The bus drive was too much for my stomach. Hilde found a bus to the mountains and we decided not to stay in Mysore, where there were a lot of old and beautiful sightseeing’s, but to travel 5 more hours. Our goal was to visit the National Park and go on a Safari Tour.

The bus took us through the Park and we saw many deer’s, peacocks, wild pigs and monkeys. The bus ride was 6 hours and we arrived at 9pm… I was so frustrated, because I wasn´t well and the extra ride through the serpentines… We got to our hotel and we finally went to sleep. For that, we needed a thick blanket, because it was so cold in the mountains.

The next day I felt much better and we travelled back 3 hours to the National Park. We were full with energy and were really positive. We got in a jeep, that promised us to take us in the forest to the animals. Later, we found out that he just meant an asphalt road, where the jeep drove slowly… But soo loud that a human would have run away, not an animal… So, we were very disappointed. We saw more animals from the public bus than from the private jeep… When we got home, we ordered dinner to our room and ate it in the bed while talking to Dora in the phone. That was amazing and we tried to forgive and forget todays situation.

On Wednesday, we continued our travel to Coimbatore (3-4 hours bus ride). The funny thing is that I didn´t see any western people (white people) in the last 2-3 days.

Reggel 7-kor haladt át a buszunk Bangalore-on, ahova Mysore után szerettünk volna menni. Szívesen leugrottam volna a buszról, mert az utazási kedvem alább hagyott és akár haza is tudtam volna menni Bangalore-ból. Dóra 10 perc múlva elhúzza a kabinom függönyét és közli, hogy úgyis meg akarta látogatni egy barátját Bangalore-ban és holnap jött volna ide, de ö most fog leszállni. (Amúgy jó kis kalandokba keveredett Dóra Bangalore-ban.) 3 óra múlva Hilde és én is megérkeztünk Mysore-ba (reggel 10 körül). Kicsit fájt a hasam, nem szerette a busz utat, de megint összeszedtem magam, mert Hildével úyg döntöttünk, hogy nem maradunk Mysore-ban, hanem tovább megyünk a Nemzeti Park felé, ami mind a kettönk álma volt. Gyönyörü volt áthaladni a parkon. Rengeteg szarvast, vaddisznót, pávát és majmot láttunk. Még 6 órát utaztunk, én teljesen kész voltam mire este 9-re Ooty-ba értünk (hegyek közötti város). Annyira jó volt végre ágyban lenni és a vastag takaró alatt elaludni (nagyon hideg volt, ami jól esett).

Másnap sokkal jobban voltam és elhatároztuk, hogy visszautazunk 3 órát a parkhoz. Ott beültünk az elsö Safari Jeep-be, ahol a pasas megigérte, hogy bevisz minket az erdöbe állatlesre. Késöbb kiderült, hogy ö csak az aszfalt úton tud menni és a jeep olyan hangos volt, hogy még egy ember is elfutott volna, nemhogy egy állat… Többet láttunk a nyilvános buszon, mint a privát jeepen… Nagyon csalódottak voltunk és igyekesztünk megbocsájtani az embernek és magunknak, hogy kérdés nélkül beültünk hozzá vagy legalább elfelejteni az esetet. Este az ágyba rendeltük a vacsorát és Dórával beszéltünk, hogy milyen volt neki Bangalore.

A következö nap indultunk tovább Coimbatore-ba (3-4 óra út). Érdekes volt, hogy kb 2-3 napja nem láttam fehér embert rajtunk kívül. Tényleg nincs már turista szezon…