Waterfall, Spice Garden,…

Our next day (4th May) looked much different. We started in the early morning, 8am, with a cab to the waterfalls. We could spend 90 minutes there. Ilango and Darner jumped in the water and after solving the problem of not bringing a bikini with herself, Dora managed to go in as well. Somehow she always finds the best and funniest ways for everything. She had Darners swim shorts on and the lifesaving vest… So, half of the group made it in the water, Geoffrey got sick as well so he joined our team. 😉

After the waterfall experience, we went to a spice garden for lunch and a tour in the garden. Ohh… The food was so good. We didn´t wanted to leave. During the tour between the spices I saw a cinnamon tree! It was so interesting to finally meet the source of one of my favorite spices. After that the cab driver took us to a temple full with silver things. At that point of the day I was exhausted and stressed, because of the heat. I just wanted to go home (to the hotel). Darner calmed me down with ice cream. We arrived around 6pm.

On Friday (5th May) Hildegard joined us. Maxime and Geoffrey went to Panjim to change their booking to Sri Lanka, they wanted to go earlier. The rest of the group spent the morning and midday in the swimming pool. I could enjoy the cooling water too. I laid on the side of the pool, where the water was 5-10 cm “deep” and I always turned around. One time on my back, having my right feet outside of the water, the other time on my stomach, keeping my leg in the water and my hill outside of it. I could even put my head under water. Let´s just say that the others laughed at me so much and said that I look like a perfect advertisement for the hotel, because of my white-blue bikini (the hotel was white and blue as well). I got tanned and a little bit burned too. I understand, because I spent 2-3 hours turning around like a roasted chicken…

We wanted to go to a party (Friday night), but we couldn´t find any cheap one next to us… So, we made a house party. We got drinks, biscuits, and music. We already had great people, so we didn´t need any other stuff. It was a goodbye party, because the four boys decided to go back to Chennai and not continue the trip back to south. Geoffrey and Maxime will travel to Sri Lanka and Ilango and Darner go back to Auroville. The party was great. We danced from 10 till 1 or 2 and then had a little sleep. The taxi came around 5am.

A következö nap reggel 8kor indultunk a vízesésekhez. 90 percet töltjettünk ott, Geoffrey kicsit beteg lett és Maxime se tudott vízbe menni egy betegségség miatt. A másik fele a csapatnak boldogan úszkált a friss és hideg vízben. A vízesés után elmentünk egy füszer termesztö helyre. Az ebéd nagyon jó volt és utána körbevezettek minket a kertben. Nagyon érdekes volt végre látni az eredeti formájukat a kedvenc ízeinknek. Végre találkoztam egy fahéj fával! Ezek után a taxisunk még egy indiai templomba is elvitt minket, ahol minden dísz ezüstös volt. A meleg miatt nagyon rossz kedvem volt a vége fele, de Darner egy fagyival lehütötte a kedélyemet.

Pénteken Hildegard is csatlakozott a csapatunkhoz Mumbay-ból. Geoffrey és Maxime elmentek Panjim-ba a repjegyüket Sri Lankára átszervezni. Mi meg a medencében töltöttük a fél napot. Nekem is sikerült bemennem a vízbe. A medence szélen feküdtem, ahol 5-10 cm-es volt a víz és amikor a hasamon feküdtem, akkor feltartottam a job lábamat, amikor a hátamon, akkor kitettem a lábam a vízböl. Még a fejemet is be tudtam tenni a víz alá. A többiek röhögtek rajtam, hogy a bikini szinemmel úgy festek, mintha a hotelt reklámoznám (a hotel is kék-fehér volt). Úgy éreztem magam, mint egy sültcsirke. Egyfolytában forogtam és 2-3 óra múlva nem cask barnább voltam, de még kicsit le is égtem.

Mivel péntek este volt, szerettünk volna elmenni egy buliba (elsö igazi indiai party), de nem találtunk a olcsót és a közelben lévö helyet, szóval csináltunk egy házibulit. Ez igazából egy búcsúbuli volt, mert a 4 srác eldöntötte, hogy hajnalban indulnak vissza géppel Chennai-ba, ahonnan Geoffrey és Maxime Sri Lankára utaznak, Ilango es Darner Auroville-be. A buli jó volt. Szereztünk italt, harapni valót és zenét. Embereket már nem kellett, mert nagyon élveztük egymás társaságát. Hajnali 5 körül indultak taxival a reptérre.

He just fed the monkeys 😀