3.Kochi

We spent a whole day in Kochi, which had the impression of the lagoons in Venice. It was very hot (as always) and we visited one tourist attractions, a palace. It was small and we couldn´t take pictures. We were later in a Christian church. Most of the population in Kerala (south west state in India) are Christians. After walking a long time and getting tired and hot, we decided to go and find a place to eat. There was an extreme small side street, that led to a Tibetan restaurant. It was amazing. We laid there for 2 hours at least.

One half of the group decided to go to a 2 hours makeup and dance show next to the restaurant. They showed them how the traditional Indian actors or dancers put their makeup on and use their facial expressions or body language and then they did a performance.

Me and two other guys wanted to rest in the hotel, so we slowly wandered to the ship station. After we arrived on the other side, we got a taxi and somehow, he took us to the wrong hotel… The name of our hotel was New Kochi Residency and he took us to completely different hotel, which was NEW in Kochi… Ahh, these taxi drivers… And then of course he brought us the second time to a hotel named New Kochi, but it wasn´t ours… The good thing is that we all had internet on our phone, so our hotel was 15 minutes away by walk. We got out and walked…

We lost almost 1 hour with this adventure… When the other half of the group arrived, they told us, that their taxi driver took them to another hotel with the same name near our place too. We learned that you need to explain everything Very clear and Many times, before getting in a taxi. One other very important thing is that you should have an Indian friend with you! They treat you differently.

This was one day and till now we stayed everywhere only one night, so it was amazing to sleep one more night in one place.

On Sunday (30th April) we went on a boat trip. 1-2 hours on a shallow river with a small boat. I had the feeling that there were crocodiles, but our tour guide told me that there are only crabs, fishes and non-poisonous water snakes (like in Europe). The river, where we went on was actually a bathroom for a whole village. We passed children playing in the water or fishing, women washing clothes and men bathing… Some got shy when we passed them, other started playing with us or making jokes.

After 1-2 hours, we went back and the tour guide took us to another place to have lunch and the second boat trip. We said goodbye to Sai, who needed to go back to Auroville. After the lunch, we got on a bigger and nicer boat and were on the water for another hour. This river or ocean part was wider and very deep. There were 47 islands around us with different shapes and sizes. Some of them were used for regular homes, others were massage places.

After this day trip, we had a rest till 8pm and then got on our sleeper bus (which was surprisingly luxurious).

Kochi a velencei lagúnákra emlékeztetett, miközben komppal mentünk át az egyik városrészböl a másikba. Nagyon meleg volt, mint mindig. 2 katolikus templomot néztünk meg. Itt a Kerala-i államban a legtöbb ember katolikus és nem hindu. Délután találtunk egy nagyon jó tibeti vendéglöt egy kis eldugott utcában. Kb 2-3 órán keresztül feküdtünk és ettünk a párnákon (szék nem volt). A csapat egyik fele talált egy helyet a vendéglö mellett, ahol egy 2 órás elöadásra mentek a helyi smink és tánc bemutatóra. Megmutatták nekik, hogy hogyan kell tradicionálisan feltenni a sminket és milyen arc mimikával és test beszéddel mit fejeznek ki. Ezután egy történetet meséltek el szavak nélkül, tánccal és mimikával. Maxime, Darner és én eldöntöttük, hogy mi inkább kipihenjük az eddigi utazást és visszamegyünk a hotelbe. A taxis egy teljesen más hotelbe vitt minket. A hotelünk neve New Kochi Residency volt, azaz “új Kochi” és a taxis elvitt minket egy új hotelbe, amit most épitettek Kochiban… A másik felét a csapatnak is valahova máshohova vitte a taxisuk. Itt mindent nagyon világosan és többször kell elmondanod…

Vasárnap egy hajó túrára mentünk. Elöször egy kicsi hajóban egy nagyon sekély folyó részen voltunk. Kb 2 órát hajózgattunk. Rájöttünk, hogy a folyó igazából a helyi falu fürdö szobája. Kisgyerekek játszottak, horgásztak, a nök ruhát hostak és a férfiak épp szappanozták magukat, amikor elhaladtunk mellettük (persze mindenkin volt egy kis szoknya szerüség). A folyó úgy nézett ki, mintha krokodil is let volna benne, de az idegenvezetönk megnyugtatott, hogy cask rákok és kígyók vannak (nem mérgezöek, mmint a vizi sikló). Ezután ebúcsúztunk Sai-tól, mert neki vissza kellett mennie Aurovillbe. 6-an folytattuk a túrát. A pasi elvitt minket ebédelni és egy nagyobb hajóban egy szélesebb és méllyebb folyón vagy tenger részen még 1-2 órát hajóztunk. Nagyon élveztük. A körnéken 47 sziget volt összesen. Valamelyiken laktak, másokon masszázs szalonok álltak. Ezután pihentünk a hotelszobában egy kicsit és irány az alvó busz…