1.Madurai

Our big group began the journey. It is funny to see that everyone has a different energie or role in the group. From the 6 people I knew 3. We started to get to know each other in the bus station waiting for the sleeper bus (yes, in India there are buses with “beds” in it – it´s amazing). On one side it´s for one person, the other side it´s a bed for two people. The buses travel during night, so it´s not so hot. I met Dóra (the hungarian girl). She was very energetic like Hilde told me. 🙂

After the whole trip, I can tell these energy differences: Ilango was the reliable one, who booked all our buses and accommodations. He was always calm and super nice. Dóra was active, social and just and energy bomb. She was always enthusiastic and made the group move. Darner was the cool guy, who encouraged us to go with the flow and see things different. He calmed me down a lot of the times. Maxime was like a teacher. Stable and had great ideas, but he shared them sometimes too late. He made us aware of things we didn´t saw. He was a happy nature guy. Geoffrey didn´t say much, but he was extreme nice and calming. Sai was worrying and wanted to plan everything. He didn´t liked to be spontanious. He calmed down after 2 days. He made us plan the next days, which was a big help. Me… I had to decide sometimes, because the others gave the responsibility to Ilango and me. I had also a mother role sometimes, when we needed to get somewhere in time…

On Thuesday, we travelled about 6-7 hours. I couldn´t sleep, because I was so excited about the trip. We arrived in the early morning and went to one of the biggest temples in Tamil Nadu. It was really huge and we spent there 2-3 hours. There were shopes in the temple and even an elephant, which was amazing and sad to see. There were parts, where non-indian people weren´t allowed to go in. We went to the inside museum and sat around waiting for 12 o´clock to go to a hostel.

We slept a little bit, than went with a riksha (taxi) to the Gandhi Museum and a Palace, where a light and sound “story telling” took place. After that we went back to the hostel, made a plan for the next 3 days and fell asleep.

A nagy csapatunk nekivágott az útnak. Mindenkinek teljesen más energiája volt. A 6 emberböl csak 3-at ismertem, amikor elindultunk az alvó busszal (igen, Indiában vannak alvó buszok). Az egyik oldalon egyszemélyes ágy van fennt és lennt. A másik oldalon 2 személyes. Annyira meleg van napközben, hogy este indulnak a nagyobb távú buszok.

Ezt utazás elteltével tudom mondani: Ilango volt a megbíható ember a csapatban. Ö foglalta le a szállásainkat és buszainkat. Mindig nyugodtan állt a dolgokhoz és hihetetlenül kedves volt. Dóra volt az aktív energia bombánk. Nagyon lelkes volt mindig, és mozgásban tartotta a csapatot vagy épp motivált minket, hogy menjünk tovább. Darner mindenhez teljes nyugodsággal állt hozzá és megmutatta nekünk, hogy a sodrással milyen könnyü menni. Más gondolkodás módot mutattot. Engem többször lehütött az út során. Maxime olyan volt, mint egy tanár. Stabil és tele jó ötletekkel, bár párat túl késön mondott el nekünk. Nagyon sok dologra hívta fel a figyelmünket. Egy boldog természet ember volt. Geoffrey nem beszélt sokat, de nagyon kedves volt és nyugtató. Sai volt az aggódó emberünk, aki mindent meg szeretett volna tervezni. Nem szerette a spontaneitást és kb 2 nap kellett neki, amíg lenyugodott. Rábírt minket arra, hogy kicsit elöre tervezzünk, ami nagy segítség volt. Én… Pár döntést nekem kellett meghoznom, mert a többiek Ilango-ra és rám tették a felelösséget. Voltak alkalmak, amikor anyai szerepben találtam magam, mert egy pár helyre idöben kellett odaérnünk és én vezettem a csapatot…

Kedden este 6-7 órát utaztunk, bár én nem tudtam aludni, mert annyira izgatott voltam a túra miatt. Reggel megérkeztünk Tamil Nadu (indiai állam) egyik legnagyobb templomához. 2-3 órát töltöttünk el ott. Voltak boltok a templomban és még egy elefánt is, ami nagyon érdekes volt és egyben szomorú. Egy helyre nem tudtunk bemenni, mert oda csak indiai emberek mehettek be. A hotelben kicsit pihentünk, majd egy rikshával (taxi szerüség) elmentünk a Gandhi múzeumba és utána egy palotába, ahol fényekkel és hangokkal mutattak be egy történelmi eseményt.

The inside of the bus. On the one side there is a bed for one, on the other side there is a bed for two people.